Întrucât cazurile de depresie şi suicid urmează o tendinţă ascendentă, platformele media de socializare ar putea oferi cercetătorilor o oportunitate de a avea acces la informaţii privind problemele de sănătate mintală.

Cuvintele pe care oamenii le includ în mesajele publicate pe reţelele de socializare pot indica dacă sunt afectaţi de o posibilă depresie şi au nevoie de ajutor.

Oamenii de ştiinţă din Statele Unite ale Americii au studiat cazurile a 683 de persoane care au apelat la serviciile de urgenţă ale unităţilor medicale şi au analizat paginile acestora de Facebook.
Dintre aceştia, 114 au fost diagnosticaţi cu depresie pe baza istoricului lor medical.
Cercetătorii au analizat mesajele publicate pe Facebook de fiecare pacient cu şase luni înainte de stabilirea diagnosticului de depresie, tocmai pentru a afla dacă acestea conţineau indicii cu privire la starea de sănătate mintală.

Pe baza limbajului ce a precedat prima documentare a diagnosticului de depresie, am putea identifica pacienţii cu depresie cu mare precizie”, au notat cercetătorii în studiu.
Mesajele conţinând cuvinte precum ”of”, „dor”, „ură”, „durere”, „lipsă”, „plâns” şi „lacrimi” au fost atribuite persoanelor diagnosticate ulterior cu depresie.

Facebook a iniţiat în anul 2015 propriul program ce a permis utilizatorilor să semnaleze conturile persoanelor care aveau gânduri suicidare.
Compania a folosit, de asemenea, algoritmi de inteligenţă artificială pentru prevenirea sinuciderilor, însă aceasta a fost criticată de experţi pentru că nu a mers suficient de departe.

O altă echipă de cercetători americani a arătat, în anul 2017, că Instagram ar putea determina dacă oamenii suferă de depresie pe baza unor caracteristici precum numărul de fotografii alb-negru publicate.
Însă rezultatele ridică semne de întrebare cu privire la respectarea dreptului la protejarea datelor personale legate de starea de sănătate.
„În mod similar, cei care interpretează datele trebuie să recunoască faptul că oamenii pot schimba ceea ce scriu în funcţie de percepţia lor asupra modului în care informaţiile ar putea fi observate şi utilizate”, au notat cercetătorii.
Până în prezent Facebook nu a făcut referiri cu privire la dezvoltarea unui astfel de instrument în viitorul apropiat.

Un articol de Mihaela Iliescu


Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *